بهترین بیمه ها در ایران بهترین بیمه ها در ایران .

بهترین بیمه ها در ایران

درباره کشور سوریه بیشتر بدانیم

کشور سوریه


کشور سوریه در ناحیۀ خاورمیانه واقع شده است و پایتخت این کشور دمشق می باشد.
جغرافیا
کشور سوریه مساحتی بیش از 185 هزار کیلومتر مربع دارد و در قسمت جنوب غرب قارۀ آسیا و در جوار دریای مدیترانه و از سمت شمال با کشور ترکیه و از سمت شرق با عراق و از سمت جنوب با اردن و از سمت غرب با لبنان همسایه می باشد .
آب و هوای این کشور زیبا و تاریخی در قسمت های جنوب غربی مرطوب و معتدل می باشد و در قسمت های دیگر آن گرم و خشک می باشد
در این کشور چند رود جریان دارد به نام های فرات، خابور، عاصی ، عفرین، قوین ، دجله
رود فرات جزو طولانی ترین رودها به حساب می آید .
کشور سوریه در گذشته بخشی از شام بوده ، سرزمین شام شامل چند کشور جدید به نام های لبنان ، سوریه ، فلسطین و اردن بوده است .
قدمت تاریخ کشور سوریه به 5 هزار سال قبل می رسد . این کشور دارای تاریخ و فرهنگ بسیار با ارزشی می باشد .
یکی از آثار باقیمانده از تاریخ و گذشته این کشور شهر رومی تدمر می باشد . این کشور دارای گروه های نژادی مختلفی می باشد و هم چنین قومیت های بسیاری را در خود جای داده است.
در این میان مردمان عرب حدود 91 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند و در آن زندگی می کنند و کرد ها هم حدود 9 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهد که از قوم آریایی می باشند و در مناطق شمال و شمال شرقی کشور سوره سکنی گزیدند . علاوه براین قوم ها ، اقلیت های بسیار کوچکی از ارمنی ها و آشوری ها هم در این کشور زندگی می کنند .
مذهب
حدود 85 درصد مردم این کشور مسلمان می باشند و 6 درصد آن ها مسیحی هستند و حدود 6 هزار نفر هم یهودی در شهر دمشق زندگی می کنند .
شهر و استان های سوریه
کشور سوریه دارای 14 استان می باشد و در این میان دمشق یک استان می باشد و حلب هم جزو شهرهای پر جمعیت سوریه می باشد .
صنعت گردشگری کشور سوریه تا حدی خوب می باشد. از جمله کشورهایی که به سوریه سفر می کنند مانند کشورهای عربی ، ایرانیان و ترکیه می باشند که این کشور ها باعث رونق گردشگری آن شده است
در کشور سوریه جمعه و شنبه جزو روزهای تعطیل به حساب می آید .
مکان های تاریخی و مذهبی کشور سوریه
• موزه ها
• رستوران های سوریه
• شهر دمشق
• حرم حضرت زینب
با توجه به اتفاقات اخیر که در سوریه رخ داده و کشور را به جنگ داخلی کشانده است، امروزه بسیاری از افرادی که عمدتاً به دلیل مسائل مذهبی و بازدید از اماکن مذهبی به این کشور سفر می کنند را نگران کرده است. البته با داشتن بیمه مسافرتی می توانید بخشی از این نگرانی ها که جنبه مالی دارند را کمتر کنید و به امنیت مالی در سفر های خارجی دست پیدا کنید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۵:۰۵ توسط:مولاوردی موضوع: نظرات (0)